The big apple

1kommentarer

Hejsan! Nu är vi äntligen i New York. Det regnar ganska mycket just nu men det gör inget för det är så häftigt att vara här överhuvudtaget. Har varit vaken sedan halv fem imorse tills nu och det är typ.. 21 timmar. Klockan är dock bara halv åtta här borta men ska nog lägga mig snart i vilket fall.

Flygresan hit var ganska dryg. Inte så stort plan och de obekväma sätena gjorde inte den nio timmar långa resan bättre. Inte kunde jag sova heller. När vi landat tog vi en taxi till hotellet och jäklar, vilken trafik jämfört med Sverige. De kör som galningar! Haha. Sen satt vi och taxichauffören och skrattade åt hur man kunde uttala "welcome to Manhattan" - trötta efter flygresan kanske? När vi kom fram tog det inte lång tid förrän vi var ute på Times Square och Broadway för att kika runt lite. Det är som hur häftigt som helst att gå på Times Square, det är pampigt och så fort en av de stora skärmarna byter bild blir det alldeles mörkt.

Vi var inne på Forever 21 och jag och mamma bestämde direkt att där ska det shoppas någon dag i veckan! Hittade hur mycket fint som helst och det är inte speciellt dyrt heller. Hur som helst är det kul att vara här och ska försöka fota så mycket jag kan.











¨

Vårt hotell på sista bilden!

1 kommentarer

Angelica

23 Apr 2012 20:51

du skrev att ni åkte taxi till hotellet... Vad kostade det? För mig och min faster kostade det 100 dollar inkl dricks...

Kommentera

Publiceras ej