Och nu är det höst igen

0kommentarer

Helt plötsligt är dagarna inte lika varma längre och skolstarten ligger alldeles runt hörnet. Väldigt nära för dem som fortsätter på gymnasiet, en vecka längre bort för mig. För nu är det ju dags för högskoleplugg! Samtidigt som det ska bli jättekul att få göra något nytt så är jag nervös och känner att jag inte riktigt har någon koll. Men jag tänker så här; om en månad från nu kommer det kännas mycket bättre och då har jag kommit in i kurserna jag ska läsa.
 
Jag har även fått en jobb nu. Åh, så skönt det är! Men även där är jag väldigt nervös, mer nervös än för skolan, och hoppas att allt ska gå bra. Egentligen vet jag nog att det kommer att gå bra men det är ju läskigt att göra något man aldrig gjort förut. Jobbet är i alla fall ett förskolevikariat i Sandvikens kommun där jag får jobba på olika förskolor. Är hur glad som helst över det eftersom det är ett jobb som kommer passa mig så bra och när jag väl släppt nervositeten så kommer det säkert att rulla på bra.
 
 

Kommentera

Publiceras ej