En perfekt dag för kjol

0kommentarer

Nej, men tjena. Känner mig sliten trots att jag snart vilat nästan hela tiden ett helt jullov? Hmm. Idag går jag i alla fall runt i långkjol och längtar lite efter värme. Vår och höst är de bästa årstiderna tycker jag, men ändå erkände jag idag för mig själv att jag kanske tycker om sommaren lite ändå. Varma sommarkvällar som man kan tillbringa på stranden runt en eld med sina bästa, ta nattdopp, gå i klänningar och kjolar varje dag (blir tokig på shorts..), bli brun, få fräknar och solblekt hår, inte behöva mer ytterkläder än ett par tunna skor och äta frukost ute på altanen. Men håller fortfarande fast vid att skinnjackeväder är bäst! Ni vet när det bara är lite för kallt för att gå utan jacka men för varmt för vinterjackor - det perfekta vädret! Plus sol och slaskfri asfalt såklart.
 
Idag har jag i alla fall varit ute på en kall morgonpromenad med hunden våran och sedan bara gått runt här hemma. Städat lite i mitt rum och kollat på tv, så som söndagar är. Har bestämt mig för att äta lite nyttigare (åh, typical nyårslöfte men ja, ja) och äta en stor frukost, lite mindre lunch och lite mindre middag. För mest energi måste man ju få av frukosten på morgonen. Imorse åt jag smått brända (masterchef man är) bananpannkakor med resten av bananen på sidan och till det drack jag en kopp kaffe och egenpressad apelsinjuice.
 

Kommentera

Publiceras ej